اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

ای منتظران گنج نهان می آید،،،،آرامش جان عاشقان می آید..آقای تنهای ما
اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

ای منتظران گنج نهان می آید،،،،آرامش جان عاشقان می آید..آقای تنهای ما

پناهیان: اتفاقات یمن با مسئله فرج امام زمان (عج) یکی است


  


استاد برجسته حوزه و دانشگاه در مراسم یادبود شهدای یمن گفت: ما مسئله یمن را با مسئله ظهور امام زمان (عج) یکی می دانیم و روایات زیادی نیز در این خصوص داریم.

ه گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حجت الاسلام پناهیان در مراسم پاسداشت شهدای یمن که عصر امروز در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: زمانی که جریان بیداری اسلامی در منطقه را تعقیب می کنیم مجبوریم به اصل انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برگردیم.؛ ویژگی های این انقلاب کاملا فرامنطقه ای بود و ملت های فرامنطقه آمادگی های لازم را داشتند تا این انقلاب را شناخته و آن را ادامه دهند.


وی با بیان اینکه پیروزی مردم ایران در مقابل استکبار امر عجیبی نبوده است افزود: یکی از اتفاقات فوق العاده عجیب دنیای معاصر مسئله ای است که میان مردم منطقه رخ داده و خواه یا ناخواه شعارها و نمادهایشان یکی شده است. خوشبختانه هزینه های که دشمن برای اختلاف اندازی میان مردم مظلوم منطقه انجام داد به نتیجه نرسید وامروز در منطقه وحدت ایجاد شده است و جوانان انقلابی عراق، افغانستان؛ بحرین، یمن، سوریه و... با هم در بستر یک حرکت انقلابی متحد شدند.


حجت الاسلام پناهیان افزود: امروز در میان مردم منطقه به سبب دشمنانمان اتحادی ایجاد شده، با این حال جریان استکبار و دشمنان مومنین و بشریت نمی توانند ظلم نکنند. در حقیقت اگر امریکا به آبادانی افغانستان، عراق و پاکستان کمک می کرد شاید می توانست ریشه بیداری اسلامی را سوزانده و یا آن را به تأخیر بینداز اما آنها نتوانستند به عنوان فریب نیز د ست به چنین کاری بزنند.


استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر ما در جنگ هشت سال می توانستیم پیروزی خودمان را حدس بزنیم اما هیچ گاه نمی توانستیم اتحاد امروز مردم منطقه را پیش بینی کنیم اظهار داشت: البته مردم ایران امروز باید مواظب باشند که از انقلابیون مومن منطقه عقب نمانند چرا که جوانان زیادی هستند که آرزومند حضور در منطقه و دفاع از اسلام اند و البته شرایط اقتضاء نمی کند که آنها در منطقه حضور یابند.


پناهیان تصریح کرد: در طول تاریخ جهان اسلام هیچ گاه مومنین تا به این اندازه متحد و مقتدر در کنار هم جمع نشده بودند و تصور می کنم بعد از بعثت نبوی هیچ گاه تا به امروز بعثت مردم در لبیک به دعوت رسول الله تا این حد فراگیر نبوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما امروز با شرایط ویژه ای مواجهیم که این شرایط جوانان جامعه ما را وادار می کند تا تاریخ انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرار دهند و این جریانات از تحریف انقلاب اسلامی جلوگیری خواهد شد البته جریان های گوناگونی سعی کردند انقلاب را تحریف و یا مسیر آن را به حاشیه های غیر مفید بکشانند به عبارت دیگر در کشور مان خیلی ها سعی کردند تا مفهوم انقلاب تحریف شود در حالی که بنا به تعریف امام خمینی انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و ایران در سال های ۵۸-۵۹ موضوع بیداری اسلامی را مطرح کرد بودند.


وی با بیان اینکه مسئله مهم این است که یک انقلاب بعد از پیروزی تهدید نشود و یا مسیرش تغییر پیدا نکند اظهار داشت: اتفاقات امروز منطقه از تحریف و تضعیف انقلاب اسلامی جلوگیری میکند و ما دیگر مشکلی برای دفاع از انقلابمان نداریم.



استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به جنایات تکفیری ها در منطقه خاورمیانه ادامه داد: جنایاتی که توسط گروهک های تروریستی در منطقه انجام می شود ما را به یاد اتفاقات استان های مختلف کشورمان در اوایل انقلاب می اندازد البته آن زمان رسانه های جمعی به این حد گسترده نبود تا آن اتفاقات را مطرح کنند.


پناهیان گفت: اتفاقاتی که در اوایل انقلاب در کشورمان افتاد توسط عده ای در معرض حذف شدن قرار گرفته بود اما به لطف خدا و در طی اتفاقات منطقه حقیقت انقلاب اسلامی حفظ شده است.



استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سال ها بود همه انتظار یک تحول و هوای تازه را در مسیر تاریخی انقلاب می کشیدند و این اتفاقاتی که توسط ایادی استکبار در منطقه انجام شد و به خصوص موضوع یمن از آن جمله تحولاتی بود که همه منتظرش بودند؛ مسئله مهم تری سکوت جوامع بین المللی در برابر این جنایات بی نظیر است، اگر جوامع بین المللی در مقابل جنایت های اسرائیل در غزه سکوت می کند مسئله تازه ای نیست چرا که آنها نزدیک به یک دهه است که در برابر این مسائل سکوت کرده اند.


وی در همین زمینه افزود: حتی در ارتباط با سوریه نیز باید بگویم وقتی دشمنان می خواستند عملیات وحشیانه ای را علیه مردم این کشور انجام دهند ظاهر قضیه را حفظ کردند ولی در مسئله یمن این اتفاق نیفتاد و به هیچ وجه این میزان ظلمی که به مردم یمن شده در جهان سابقه نداشته است.


حجت الاسلام پناهیان با اشاره به سخنان رهبری در باره آل سعود گفت: ایشان گفتند آل سعود در کنش های خود ظاهرش را حفظ می کرد ولی امروز می بینیم که یک کشوری بی دلیل به کشور دیگر حمله می کند و جامعه جهانی نیز در مقابل این مسئله تنها سکوت می کند؛ در حقیقت هر چه مردم یمن مظلوم تر واقع شوند حقانیتشان برای مومنین بیشتر نمایان خواهد شد.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم منطقه هر کدام به نوعی زیباترین حماسه ها را خلق کردند با همه این تفاسیر همه منتظر حماسه مردم یمن بودند چرا که ما موضع یمن را با مسئله ظهور امام زمان یکی می دانیم و روایت زیادی در این خصوص این مهم وجود دارد.


حجت الاسلام پناهیان گفت: یکی از اهالی یمن در پاسخ به دانشجویان که مکرر از وی درباره موشک های کشور یمن سوال می کردند گفته بود ایران وقتی انقلاب کردند موشک داشتند؟ ولی امروزه به اینجا رسیده اند. چرا شما دانشجویان از ما در باره موشک سوال می کنید؟ داشتن یا نداشتن موشک اهمیت ندارد چرا که خدا پشتیبان ماست.


وی با بیان اینکه اخلاق، فرهنگ، ایمان و اعتقاد مردم یمن زبانزد خاص و عامل است افزود: مظاهر اهل بیت در یمن وجود ندارد ولی آنها ارادت بی نظیری به اهل بیت (ع) دارند علاوه بر آن پیامبر درباره یمن گفته است من خودم یمنی هستند و اصلا ایمان یمنی است و ایشان تعابیر عجیبی را در خصوص این کشور دارند که امروزه باید این تعابیر زنده شود.


وی با بیان اینکه دشمنان با ظلمی که به مردم یمن کردند بیداری این ملت را دو چندان کرده اند گفت: نمی دانم در مراسم یادبود شهدای یمن باید خوشحال باشیم یا غمگین. خوشبختانه هیچ کس نمی تواند مردم یمن را به حاشیه بکشاند در حالی که خیلی ها سعی کردند در طول این ۳۵ سال انقلاب اسلامی را به حاشیه بکشانند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در میان مردم یمن کسانی پیدا نمی شوند که بخواهند روشنفکری بازی کنند تصریح کرد: مردم یمن خوب شروع کردند و دشمنان آنان خیلی بد عمل کردند؛ در واقع هم باید به مردم یمن تبریک گفت و هم به آنها تسلیت گفت.


وی گفت:  جریان استکبار سرهای زیادی را در منطقه از بدن جدا کرد که کار جریان مقاومت به اینجا نرسد که خوشبختانه این اتفاق افتاد در واقع اگر در مقابل تروریست ها مقاومت نمی شد مردم یمن با مشکلات بیشتری مواجه می شدند. غربی ها اصلا تصور نمی کردند که تروریست ها در منجلابی که خودشان درست کرده اند، گرفتار شوند و ما باید این مسائل را تبیین کنیم.


وی گفت: تمام گرفتاری های جهان اسلام ناشی از اسارت حرمین شریفین توسط آل سعود خبیث است چرا که اگر حج ابراهیمی تحقق پیدا می کرد یک درصد از گرفتاری های امروز جهان اسلام وجود نداشت. مکه خانه ماست و متأسفانه مدیریت این خانه بر عهده کسانی است که می توان به وضوح دید  چه ظلمی می کنند و اگر کسی تا به امروز متوجه ظالمیت رژیم آل سعود نشده بود به برکت مظلومیت مردم یمن متوجه شد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از جوانان انقلابی در عراق با تبریک و مژده از حرکت یمن صحبت می کردند تصریح کرد: ما منتظرین فرج امام زمان (عج) هستیم و منتظرین فرج منتظرین یمن نیز هستند. در حقیقت باید مژده فتح و پیروزی را به جریان مقاومت داد.
وی افزود: جریان مقاومت در نبرد ۳۳ روزه به پیروزی های برق آسای دست یافت که ما در طول هشت سال دفاع مقدس خیلی سخت به آنها رسیدیم به عبارت دیگر مردم یمن یک ماه از جنگ هشت ساله ما را پشت سرگذاشتند ولی همه مردم جهان اذعان می کنند که مردم یمن به پیروزی رسیدند.


در ادامه مراسم سعید حدادیان با بیان اینکه شوق شهادت باید پایان ناپذیر باشد با ذکر خاطره ای گفت: سال گذشته در شب عاشورا به محضر مقام معظم رهبری رسیدم و به ایشان گفتم سر جدت دعا کن من شهید شوم. در حالی که طی دو سه دهه اخیر که به خدمت ایشان می رسیدم از ایشان خواستم که برای شهادتم دعا کند ولی رهبری هر بار عنوان می کردند که زنده باشی.


وی در همین زمینه افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته زمانی که از ایشان درخواستم که سر جدت برای شهادتم دعا کن چند لحظه ای نگاهم کردند و گفتند به شرطی که شما این دعا را در حق من بکنید.


این مداح کشورمان افزود: داشتن چنین رهبری قرن ها آرزوی مردم بوده است در حقیقت از بالاترین نعم الهی داشتن چنین رهبری است قطعا باید شکرگذار و دعاگو باشیم.


وی با اشاره به مظلومیت حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: امیرالمومنین دو شب مانده به شب ۱۹ در عالم رویا پیامبراکرم را دیدند و گفتند مردم مرا خیلی آزاد می دهند که حضرت محمد (ص) به امیرالمومنین گفت: مردم را نفرین کن که حضرت علی (ع) در عالم رویا دعا کرد که خدا وی را از مردم بگیرد و در حقیقت ما نفرینی بالاتر از این نداریم.


گفتنی است؛ در این مراسم امیر عباسی و حاج سعید حدادیان به مداحی پرداختند.



اللهم عجل لولیک الفرج




http://snn.ir/detail/News/405601/79

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد